Smoothie koktejly

Co je to vlastně smoothie? V poslední době tento název můžete slýchat docela často.

Smoothie je mixovaný, zdravý nápoj a jeho základem je ovoce nebo zelenina, popřípadě kombinace obou. Nejlépe bez přidaných umělých sladidel a dalších umělých přídavků. Nejlepší je do nápoje zakomponovat různé typy ingrediencí, jako je třeba koření, bylinky, různé druhy semínek, mladý ječmen, vlákninu, ovesné vločky a další věci, které máte rádi. Když už děláte takovýto koktejl, můžete se i pěkně vyřádit, co se kombinací týče a zkusit zde své kulinářské umění! Pokaždé když zkouším nový experiment, je to pro mě velké překvapení a zároveň i zábava. Samozřejmě, že někdy dám dohromady druhy, které neudělají úplně nejlepší chuť, ale to se stává. Ovšem na druhou stranu jsem někdy moc příjemně překvapená z toho, co vzejde, když třeba experimentuji s kořením, jako je skořice nebo vanilka a další. Super svěží chuť na léto dodá máta.

Vybrala jsem pro Vás pár receptů na výborné smoothie.

smoothie

Ovocno – zelené smoothie

300ml vody, 1 velký banán – oloupaný a zralý (měl by na sobě mít černé tečky, to značí zralost), 4-5 velkých jahod, čerstvé nebo mražené, 2 šálky (nebo malé hrsti) čerstvého baby špenátu (běžně k dostání)

Všechny složky v mixéru mixujeme na vysoké otáčky po dobu 30-60 sekund, nebo dokud není koktejl krémový a nejsou tam žádné kusy.

avokado

Dýňovo – avokádové zelené smoothie s chia semínky

1 banán, 1 polévková lžíce Chia semínek namočených ve vodě po dobu 10 minut, 1/2 šálku dýňového pyré, 1/2 lžičky mleté ​​skořice, 1/4 oloupaného avokáda, 2 šálky čerstvého baby špenátu, 2 šálky domácího mandlové mléka

Do mixéru dáme jako první tekuté složky, pak následuje ovoce a jako poslední přidejte zeleninu. Opět mixujeme na plno, až bude nápoj krémový.

Tento koktejl je také bohatým zdrojem vitaminů B1 až B6, vitamínu K, mědi, hořčíku, manganu, fosforu a draslíku.

smoothie1

Malinovo-hruškové smoothie s červenou řepu

1/2 šálku nakrájené červená řepy, 1 ks  sladké hrušky, 1/4 šálku ovesných vloček, 1/2 šálku čerstvých nebo mražených malin, 2 šálky čerstvého baby špenátu, 500 ml filtrované vody

Opakujeme proces, jako u předchozího smoothie.

Tento koktejl je také bohatým zdrojem vitaminu B1 až B6, vitamin K, mědi, hořčíku, manganu, fosforu, draslíku a zinku, železa.

zdroj: smoothiebar.cz